21 Ocak 2015 Çarşamba

Kitap Yorumu: Aşk Yakar - Rebecca Donovan (Nefes Serisi #3)

Aşk Yakar


 'Seni sevmek ateşlere atlamaktı bile bile. Seninle ya da sensiz...'

Ne anılar bırakabilir peşini ne de kalbinin derinliklerine gömdüğün o adam… Çünkü aşk yakar, kül eder; onu taşıdığın müddetçe küllerinden yeniden doğar. Dünyada oldukça büyük yankı uyandıran Nefes serisinin bu son kitabını elinizden bırakamayacak ve son sayfasına kadar soluksuz okuyacaksınız. 

'Oldukça duygusal ve yürekleri ısıtan bir son. İnsanı daha ilk sayfadan içine çekip sürükleyen bir kurgu. Tek kelimeyle enfes.' 
-Colleen Hoover, Hopeless - New York Times Bestseller Yazarı)-

'...Uzun zamandır böylesine bir aşk hikâyesi okumadığınıza eminim.' 
-Guardian-
(Tanıtım Bülteninden)


                                                 

--------------------------------



Kitap hakkında söylenecek, konuşulacak o kadar çok şey var ki. Nereden başlasam bilemiyorum. Nefes serisinin son kitabıydı Aşk Yakar. Diğer kitaplarına göre bu kitap çok daha farklıydı. Yazar bazı yerlerde beni deli etse de okunmaya değer bir seriydi.

-biraz spoiler içerir 

Emma Weslyn'i geride bırakarak üniversiteye gideli 2 yıl olmuştur. Hayalindeki üniversitede tıp okuyor ve ev arkadaşları ile yaşıyordur. Peki mutlu mu ? Değil. Emma geçmişte yaşadığı olayları unutmamış, hala acı çekiyordur.Ev arkadaşları onu dışarı çıkması, partilere gitmesi için ne kadar zorlasalar da Emma dışarı çıkmak istemiyor zamanını ders çalışarak veya kendi halinde geçiriyordur.


 photo 2b0e2636-f44c-4626-a9a4-f1f330e9159e_zps2aaf153e.jpg

Emma'nın bu davranışları Cole ile tanışana kadar devam eder. Cole iyi bir çocuktur, Emma onunla zaman geçirdikçe ondan etkilenmeye başlar. Cole ona ilaç gibi gelmektedir, yaralarını kapatmasa da kısa bir süre için geçmişi unutmasına yardımcı olmaktadır.

 Yavaş yavaş kendine gelmeyen başlayan Emma'nın mutluluğu kalıcı olmaz çünkü kısa bir süre sonra annesinin ölüm haberi gelir. Emma annesini çok sevmese de ölümü onu derinden yaralar. Cenaze için Weslyn'e geri dönmesi ile de herşey arap saçına döner. Zaten yıkılmış olan Emma'nın orada Evan ile karşılaşması onu iyice yıkar. Çözümü alkol de bulan Emma işleri zorlaştırsa da Sara ve Evan ona orada çok destek olur.

 Emma'nın bu halini gören Evan onu yalnız başına geri gönderir mi ? Tabii ki hayır. Emma cenazeden sonra Santa Barbara'ya dönerken onunla beraber döner. Emma bunu iyi karşılamasa da yapabileceği bir şey yoktur.

 Evan ve Cole'ün önceden arkadaş olmaları da Emma ve Evan'ın sürekli yan yana gelmesine neden olur. Emma Evan ile zaman geçirdikçe Cole'e olan duygularından emin olamamaya başlar ve Evan'ı ne kadar özlediğini anlar. Bu süre de Emma'nın başına gelen olaylarda ona destek olan ve onu nasıl bu durumdan kurtarabileceğini bilen Evan çoktan Emma'yı seçmiştir, peki Emma iyileşip Evan'ı seçecek mi ?

-spoiler bitti

Emma'nın yazı geçirdiği yer, Santa Barbara

Bu kitaptaki Emma serinin diğer kitaplarındaki Emma' dan tamamen farklıydı. Bu Emma çok daha dışa dönük, partilere giden hatta alkolden nefret etmesine rağmen içen bir kızdı. Bunlara rağmen o depresyondaki Emma bu kitapta da aynı. 3 kitapta da hep bir karamsarlık, depresiflik.. İnsan istemese de onun bu halinden etkileniyor.

Emma herşey için kendini suçlamaktan üç kitaptır vazgeçmedi. Hayatına devam edip iyileşebilmesi için artık bir kendini affetmeli ve aşkı hak ettiğini düşünmeli. Bazı yerlerde onu omuzlarından tutup suratına ''Kendine gel sen Emma'sın !?!'' diyesim geldi. Geçmişte ne olaylar yaşamıştı ama asla böyle yıkılmamıştı.

Tabii birde  Evan var... Onu bırakıp gitmekle hayatının hatasını yapmıştı ama Evan onu tabii ki de bırakmadı. Her kıza Evan gibi bir erkek lazım. O gerçekten MUHTEŞEM. 

Kitap benim için biraz hayal kırıklığıydı. Bence yazar ikinci kitaba güzel bir son yapıp seriyi bitirmeliydi. O kitaptan sonra bu kitaba çok büyük umutlarla başlamamıştım zaten ama yine de sonu çok daha iyi olabilirdi. Seri kötü değildi, yazar bizi arada sırada kızdırsa da okunmaya değer olduğunu düşünüyorum. Keyifli okumalar.




''Bizi birbirimize bağlayan hassas bir enerji bağı vardı. Hem de onu ilk gördüğüm andan beri. Dürüstlük adına attığım her adım, ona kendimi açmama yardımcı oluyordu. En karanlık, en kırılgan yanlarımı görmesine izin verebilmiştim sonunda. Her bir dokunuş, her bir bakış ve her bir gülüş bizi daha da yakınlaştırıyordu birbirimize.''



5 yorum:

  1. Ben başında acayip sinir olmuştum. Kitabı parçalayasım geldi Emma'nın hareketleri yüzünden. Cole'ün ona ilaç gibi gelmesi olayı falan beni yedi bitirdi. Sırf bu yüzden ben 4 puan verdim Goodreads'te. :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen benim içimde hala bir gıcıklık var Emma'ya karşı. Cole'le olan ilişkisi gerçekten çok saçmaydı ama allahtan sonradan herşey yoluna girdi :D

      Sil
  2. Ya valla bu emma napiyor diyorum yaa evani nasil terk eder salak cildirtti yazar beni bide ustune coledan hoslandi daha beter oldu iyice uzatti yazar yaa kac kitap oldu son bir kitap var galiba sil bastan diye orda evanla tekrar bir olacaktir yani basliga bakilirsa oyle olmasi lazim diye dusunuyorum ama baya uzadi seri yaa uff ben simdi devam ediyimmi etmimmi okumaya?? Fikir verin bana lutfen kararsiz kaldim ama eger okumassam hikaye yarim kalmis olacak oda sacma olacak yani devamini bilemicem offf kararsizim yardim edin

    YanıtlaSil
  3. Ya valla bu emma napiyor diyorum yaa evani nasil terk eder salak cildirtti yazar beni bide ustune coledan hoslandi daha beter oldu iyice uzatti yazar yaa kac kitap oldu son bir kitap var galiba sil bastan diye orda evanla tekrar bir olacaktir yani basliga bakilirsa oyle olmasi lazim diye dusunuyorum ama baya uzadi seri yaa uff ben simdi devam ediyimmi etmimmi okumaya?? Fikir verin bana lutfen kararsiz kaldim ama eger okumassam hikaye yarim kalmis olacak oda sacma olacak yani devamini bilemicem offf kararsizim yardim edin

    YanıtlaSil
  4. ben kitap dükkanından geçerken birden gözüme takıldı en arka raftaki bir kitap aşk yakardı bu ve gerçekten ilk gördüğüm andan itibaren uykusuz gecelerde nefes nefese okuduğum bir seriydi aşk yakarı bitirdiğimde gerçekten mutlu oldum sonunda birbirlerinden başka bir seçenekleri olmadığını fark ettiklerin de galiba artık kimseye aşık olamayacağım böyle bir aşka tanıklık ettikten sonra kendiminkine aşk diyebilir miyim :D bu seriye aşık oldum emma ile evan onca şeyi yaşarken sanki bende oralarda bir yerlerde onları izliyordum bir başkasının hayatına dokunmak gerçekten inanılmaz bir şey ve son bir şey itiraf etmeliyim ki bende emma ile evan gibi bir aşk yaşamak istiyorum kim istemez ki.

    YanıtlaSil